Leveret af Google OversætOversæt
Select language:

Formål for ØIF Svømning

I ØIF Svømning vil vi lære Ørestad at svømme. Gennem et godt fællesskab og trygge rammer vil vi give alle i Ørestad mulighed for at få motion og gode oplevelser, samt lære trygt at kunne begå sig i vand.

Det vil vi ved at sikre gode svømmetilbud til alle aldre fra begyndere, til øvede og motionssvømmere, samt målrettede tilbud til folk med funktionsnedsættelser. Vi vil bestræbe os på også at tilbyde svømning som en familieaktivitet, både gennem forælder-barn hold og ved at engagere forældre i klubben.

Vores tilgang til svømmeundervisningen for børne- og ungdomshold vil basere sig på Dansk Svømmeunions principper, og vil gennem leg og aktiviteter sikre en tryg færden i vand. Derfra vil bygges videre for at sikre at svømningen bliver etableret som en motiverende og sund motionsform som børn og unge kan tage med sig ind i voksenalderen.

På voksenholdene vil fokus være individuelt defineret for hvert hold, men omdrejningspunktet vil være at skabe engagerende fællesskaber omkring motion i vand.

Strukturen omkring klubben og holdene vil blive skabt ud fra rammerne i DGIs svømmeskolekoncept, der giver en klar retning for svømmeskolen. Der er fokus på både forholdene i vandet og udenom vandet, og derigennem sikre en høj faglighed hos instruktørerne, en rød tråd gennem holdene og kommunikation og samvær.

Vi glæder os til at byde dig velkommen i ØIF Svømning!